Kyllä huvittaa. Tartumme toimeksiannoista pienimpään, suurimpaan ja kaikkeen siltä väliltä. Alla esimerkkejä siitä, mitä olemme tehneet yhdessä asiakkaidemme kanssa.
Kerro, jos haluat nähdä enemmän: saija@piietwaak.fi.
Kerro, jos haluat nähdä enemmän: saija@piietwaak.fi.
Nurmijärven kunnan sydäntunnus suunniteltiin alun perin mainoskampanjaa varten, mutta nyt sen kunniakkaana tehtävänä on toimia kunnan virallisena tunnuksena. Kunnan viestinnän visuaalinen linja määritellään kokonaisuudessaan suunnittelemassamme brändioppaassa.
Lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma -esite sai värikkään ja iloisen ilmeen, ja sen oheen suunniteltiin myös post-it -lappuja, postikortteja ja julisteita.
Nurmijärvi on ilmiö -markkinointikampanjaan suunnittelimme videosarjan “Ilmiön äärellä by Ellen & Ari”. Se kertoo kaiken oleellisen Nurmijärvestä – ja vähän sen vierestäkin. Some-kampanjaan sisältyi 20 lyhyttä videota kuntaan liittyvistä aihepiireistä, sekä nettisivut jotka ohjaavat tarkemman tiedon lähteille.
Näkeminen vaikuttaa lapsen ja nuoren elämässä moneen asiaan ja heikko näkö voi ilmetä yllättävillä tavoilla. Suunnittelimme, konseptoimme, kuvitimme ja toteutimme lasten näköön keskittyvän info-sivuston. Lapsennäkö.fi -sivusto tuo asiantuntijoiden osaamisen ja kokemuksen lasten vanhempien ja muiden kohderyhmien käyttöön helposti ymmärrettävässä muodossa.
Suunnittelimme Optometrian Eettiselle Neuvosto OEN:lle kompaktin ja heidän tarpeisiinsa sopivan ilmekokonaisuuden, johon kuului mm. Word- ja PowerPoint-pohjat, julkaisujen ilme ja taitto sekä tietenkin logo ja sen käytön ohjeistus.
Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentialle suunnittelimme vuoden 2020 alussa uuden raikkaan brändi-ilmeen. Ilmeeseen kuuluu kiinteästi toteuttamamme kuvitukset, joissa toistuu Talentian värimaailma uudella tvistillä.
Olemme saaneet ilon toteuttaa myös monenlaisia markkinoinnin materiaaleja Talentialle: oppaita, esitteitä, kampanjamateriaaleja, julisteita, logoja…
Ole kultu. Kierrätä korut.
Kultatukku ostaa ja myy kultaa, hopeaa ja vintage-koruja. Heidän verkkokaupasta löytyy mm. Suomen laajin vintage-korujen valikoima. Yrityksellä on myös useita myymälöitä ympäri Suomea. Suunnittelimme Kultatukulle uuden markkinointikonseptin, joka julkaistiin vuoden 2020 alussa.
Pii & Waak on Heinolan kaupungin mainostoimistokumppani. Keväällä 2019 suunnittelimme kevään ja kesän aikana toteutetun ideakilpailun markkinointiviestintää. Kilpailulle suunniteltiin tunnus sekä mieleenpainuvaa grafiikkaa herättämään huomiota ja tuomaan kampanjalle yhtenäisen ilmeen. Kampanja toteutettiin pääosin digitaalisena somessa ja Sanoman kanavissa. Lisäksi painettuja tuotteita suunniteltiin tukemassa kampanjaa.
Suomen Ratsastajainliitto (SRL) edistää ratsastusta yleisenä urheilu- ja liikuntakasvatusmuotona, järjestää ratsastuskilpailuja ja kehittää maamme ratsastuksenopetusta ja valmennusta. Ratsastajainliitto on kaikkien ratsastuksen harrastajien etujärjestö, joka ajaa sekä huippu-urheilun että kuntoharrastajien asiaa.
Vuonna 2020 Suomen Ratsastajainliitto täytti 100 vuotta. Suunnittelimme juhlavuoden logon sekä visuaalisen ilmeen sovelluksineen.
Veljekset Wahlstén on Pohjoismaiden suurin ravi- ja ratsastusvarusteita valmistava ja maahantuova yritys, joka on laajentanut tuotekehitystään myös koiratarvikkeisiin. Wahlsténille olemme tehneet mm. 100 v. -juhlavuoden visuaalisen konseptin, verkkosivuston ulkoasun, bannereita, ilmoituksia, julisteita, ikkunateippauksia ja monenlaista muuta markkinointiviestintää.
Wahlstén Willi on satavuotiaan Wahlsténin uusi, laadukas eläintenruokasarja. Willi-tuotteet ovat puhdasta ja mahdollisimman luonnonmukaisia raakaravintoa, ja raaka-aineiden hankinnassa suositaan lähialueen tuttuja tuottajia.
Käsialaamme on koiranruokatuotesarjan pakkaussuunnittelu, johon sisältyi myös tuotenimen ja tuotelupauksen suunnittelutyö. Lisäksi olemme suunnitelleet Willille myös muuta markkinointiviestinnän materiaalia.
Suomen Kennelliitto on Pohjoismaiden vanhin valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö, ja yksi sen tehtävistä on tiedottaa ja valistaa tärkeistä koiria ja koiraihmisiä koskevista asioista. Tiettyjä jokavuotisia ongelmia päätettiin saarnaamisen sijaan lähestyä positiivisempaan tyyliin animoiduilla videoilla, jolloin niitä mielellään jaettaisiin somekanavissa ja saataisiin viesti leviämään. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet myös joulutervehdyksiä Suomen Kennelliitolle.
Katso animaatiot klikkaamalla kuvaa!
Visuaalinen ilme ja markkinointiviestinnän konsepti: Ole hyvä.
Markkinointiviestinnän materiaalit sisälsivät laajan skaalan rintanappien suunnittelusta tapahtuman kyltityksen suunnitteluun. Suunnittelimme markkinointiin mm. logon, kuvakonseptin, esitteet, ulkomainontaa, julisteet, roll-upit, Facebook-sivun ilmeen, infografiikkaa, lehti-ilmoitukset, markkinointivideon – eli kaikkea mahdollista!
Ammattitaidon suomenmestaruuskilpailut Helsingin Messukeskuksessa olivat myös yleisömenestys: lähes 100 000 vierailijaa.
Taitaja2017 Helsinki -tapahtuma sijoittui Messukeskus Helsingin järjestämässä MESOAJA-gaalassa kolmen parhaan joukkoon Vuoden tapahtuma -kategoriassa.
Nettivuosikatsauksen suunnittelu ja toteutus sekä sähköisiä nettijulkaisuja.
Leijonaemojen visuaalisen identiteetin uudistus ja tassuviestinnän kokonaiskonsepti pro bono. Logouudistus, konseptiin kuuluvat tassuflyerit ja tassujulisteet, valokuvaukset, esite sekä verkkosivuston visuaalisen ilmeen kevyt päivitys.
Haluamme lämpimästi kiittää kaikkia, jotka olivat toteuttamassa projektia kanssamme!